"Los sueños, sueños son"

En els somnis trobem molts dels pensaments que provenen de la part conscient. És com si cada nit veiéssim un o varis curtmetratges sobre conflictes, pors... que ens trobem a la vida real.

Normalment els somnis em deixen regust amarg. Però n'hi ha que em donen molt mal rotllo. Són els més nítids, els que recordo més bé. I també són els que et fan reflexionar.

A vegades de tant clars que els veig, penso que podrien ser premonitoris, perquè semblen massa reals.

Espero que no.

A vegades et preguntes perquè, perquè estic veient això que em fa tant mal.
Per curar, perquè en sigui conscient de que hi haig de fer alguna cosa? O simplement em reflecteix el que estic sentint i no vull veure?

Potser és tot l'anterior, el nostre cervell està preparat per sobreviure, sempre ens va recordant els fets que ens passen en sentit negatiu per evitar que tornin a ocórrer. Per això la majoria de somnis són de caire negatiu. Tot i que també depèn de la situació que tinguis en el pla conscient, si tens més problemes, estres, pors... més somnis tindràs d'aquest tipus. Tot i que si tens una vida més tranquil·la o potser simplement en aquest moment no tens tantes preocupacions, possiblement tindràs somnis més "agradables".

Segons Freud i Jung els somnis són la porta al nostre món subconscient i per a ells era molt important deixar la porta oberta entre aquests dos plans. Els somnis ens expliquen molt sobre nosaltres mateixos, ens ensenyen de múltiples i no agradables maneres com som realment i què ens obstaculitza per ser feliços.

Somniem doncs, i encara que no ens agradi el nostre somni, sempre en podem aprendre de allò que ens mostra.

Comentarios

Entradas populares de este blog

La meva mosca i jo (1)

La meva mosca i jo (2)

La niebla